تشکیل قرارگاه های همدلی مسجد محور به همت بچه های مسجدی و انقلابی جیرفت 

تشکیل قرارگاه های همدلی مسجد محور به همت بچه های مسجدی و انقلابی جیرفت 

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹
حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: بچه های مومن و انقلابی چند مسجد گرد هم آمده و با شبکه سازی ستاد همدلی و مواسات راه اندازی کرده اند و با محوریت دفتر امام جمعه در قالب قرارگاه های مسجد محور به نیازمندان سطح شهرستان جیرفت خدمت رسانی می کنند. 

حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، دستگیری از مستمندان را از سیره اهل بیت (ع) قلمداد کرد و گفت: با توجه به شرایط فعلی که کرونا معیشت مردم به ویژه قشر ضعیف جامعه را دچار مشکلاتی دوچندان کرده است بنابراین جمعی از بچه های مسجدی و انقلابی شهرستان جیرفت در اقدامی جهادی و خودجوش پای کار آمده و در حال کمک به نیازمندان سطح شهر هستند.

 

 

 

 

 

امام جمعه جیرفت افزود: به همین منظور این جوانان مومن مسجدی با تاسی از سیره اهل بیت (ع) در حال اجرای طرح مواسات و همدلی بوده و سبدهای غذایی تهیه کرده و به دست نیازمندان واقعی می رسانند.

 

 

 

 


وی با بیان این مطلب که طرح مواسات و همدلی بچه های مسجدی و انقلابی شهرستان جیرفت متفاوت تر از سایر طرح های خدمت رسانی به نیازمندان است، ابراز کرد: بچه های مومن و انقلابی چند مسجد گرد هم آمده و با شبکه سازی، ستاد همدلی و مواسات راه اندازی کرده اند، این ستاد با محوریت دفتر امام جمعه فعال بوده و دارای سرگروه ها و اعضایی است که در تعدادی از مساجد سطح شهر مستقر شده و در قالب قرارگاه های همدلی مسجد محور به نیازمندان خدمت رسانی می کنند.

 

 

 

 


حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: قرارگاه های همدلی محله ای بوده و اعضای آنها در اولین اقدام نیازمندان و خیرین را شناسایی کرده تا با استفاده از ظرفیت خیرین بتوانند به نیازمندان محلات مساجد کمک کنند.

 

 

 

 

 

امام جمعه جیرفت با اشاره به این که هر هفته ۱۰۰ خانوار تحت حمایت طرح مواسات و همدلی قرار دارند، اظهار کرد: از آنجایی که شاید بسیاری از مردم تمایل به شرکت در این طرح داشته باشند اما به دلیل عدم توان مالی در تهیه هم زمان ۱۰۰ بسته غذایی تاکنون موفق به شرکت در طرح مواسات و همدلی نشده اند بنابراین بچه های مسجدی برای حل این مشکل راهکار و ایده ای ارائه کرده اند.

 

 

 

 

 

وی اضافه کرد: در این ابتکار بچه های مسجدی مایحتاج و اقلام غذایی مورد نیاز خیرین را به قیمت عمده خریداری کرده و با اندک مبلغی افزون بر میزان خریداری شده به آنها می فروشند و در آمد حاصل از فروش این محصولات را به خرید سبد غذایی برای نیازمندان اختصاص می دهند.

 

 

 

 


حجت الاسلام سعادت فر یکی از ویژگی های طرح مواسات و همدلی را رعایت حفظ کرامت انسانی نیازمندان برشمرد و بیان کرد: در همین راستا سبدهای غذایی در قبال اندک هزینه ای در اختیار خانوارهای نیازمند قرار داده می شود، به طور مثال هر سبد غذایی که شامل گوشت قرمز، برنج و روغن به ارزش بیش از ۲۰۰ هزار تومان است با مبلغ اندکی معادل ۱۵ هزار تومان به نیازمندان فروخته می شود تا آنها در زمان دریافت سبد غذایی احساس شرمندگی نکنند.

 

 

 

 


امام جمعه جیرفت عنوان کرد: چنانچه خانواده نیازمندی توان پرداخت این مبلغ اندک را نداشته باشد مسئول قرارگاه مواسات محله مسجد این مبلغ را در ازای تحویل سبد غذایی، به طرح مواسات و همدلی پرداخت می کند البته این مبالغ اندک جمع آوری می شوند تا بچه های مسجدی و انقلابی بتوانند تعداد سبدهای غذایی و اقلام آنها را افزایش دهند.

 

 

 

 

 

وی با بیان این مطلب که فعالیت های ستاد مواسات و همدلی حول محور مسجد انجام می شود، ادامه داد: به همت بجه های مومن و انقلابی شهرستان، اقلام مورد نیاز نیازمندان در مساجد بسته بندی شده و در مساجد به نیازمندان تحویل داده می شود.

 

 

 

 

 

در خاتمه یادآور شد: مردم مومن و ولایتمدار شهرستان جیرفت می توانند با مشارکت در طرح مواسات و همدلی بچه های مسجدی و انقلابی از نیازمندان سطح شهرستان دستگیری کنند.

پایان پیام/ 586